#Detvärstapålänge

0
Förlåt för dålig uppdatering,  tänker på det varje dag att jag ska uppdatera,  men sen kommer där ändå alltid någonting ivägen .-Men idag fick jag tummarna loss,  bra början iallafall.  Allt är under kontroll, har varit väldigt sjuk ,då menar jag SJUK. Började med förra måndagen, kände mig allmänt konstig,  blev snurrig, kallsvettades , stack till en massa i halsen , torr i munnen, skakig & huvudvärk som hette duga. Men ändå kämpa jag mig igenom hela tisdagen & onsdagen på jobb, då mina luftvägar inte alls ville samarbeta, torrhosta som hette duga, pep när jag andades in , ja allting var så obehagligt {Jag tog inte det så seriöst då jag haft problem med luftvägarna sedan jag var liten, & brukar få det när jag blir förkyld, men då har det varit kontrollbart}.. På torsdagen när jag vaknade,  mådde jag rent ut sagt pyton, hostade så jag säkerligen väckt halva trappuppgången. I hopp om att jag trodde att det skulle lägga sig under torsdagen,  {vilket det brukar göra annars, då håller de i sig i en dag sen går det mot bättringsvägen}, men de blev bara värre:/ Fredagen gick jag till vårdcentralen, då det var drop-in tid, & berättade med iprincip gråten i halsen hur jävla jobbigt & dåligt jag mår.  Då sa dem ja, på måndag bokar vi in dig hos astma/bronkit läkare. Då de nästan var hundra på att det var något av det jag hade. Helgen gick, jag mådde lite bättre under lördagen, men fram mot kvällen var de katastrof igen. .. äntligen måndag, orkade inte duscha eller någonting,  utan fick bli myspyskläder. Sen började min vandring mot läkaren, vanligtvis tar sträckan dit i friskt tillstånd 7min, men för mig tog det 25min,  -hostade så jag kräktes,  fick andnöd stup i kvarten, svetten lackade, kände mig svimfärdig. Men jag kom fram tillsist. De första hon i receptionen sa, men herregud vilken obehagligt hosta, så jag blev inskickad nästan direkt :) Kollade lungorna , hjärtat, & tog prover - men allting var jätte bra, :) förutom att jag fått en rejäl *övre luftvägsinfektion*, kan ta upp till 3 veckor innan det är borta helt. Men jag fick medicin, som är guldvärd, :) Så idag jobbar jag , kan inte överanstränga mig överhuvudtaget, . Så jag kan väl säga att det varit de värsta jag varit med om, riktigt obehagligt har det varit. Lite problem på natten fortfarande,  då medicinen är slemlösande, & skulle jag då vakna av att jag ligger på rygg, så är det kvävningsvarning. Så får ligga på vänster sida, då det är bäst:) Nog pratat om detta, men vill bara uppdatera er om läget.  
 
Nu ska jag sova, är riktigt trött.  & de bästa av allt är att jag har sovmorgon imorgon,  börjar 14.30. Dumt att klaga. Sen är det snart helg igen:) längtar gör jag allt .
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?