#Chockolate chip cookies ♥

1
- Det där med att baka har aldrig varit min grej.
Mamma trodde jag skämtade när jag smsade henne : Vad menas i ett recept 1 äggula & 1 ägg?  Fick ett logiskt svar : 1 helt ägg och äggulan från 1 ägg. 
Senare ringde hon och frågade hur det gick med äggen & trodde jag var ironisk.
~ Nej mamma jag var seriös ~
 
Jag fick iallafall ett ryck att testa på något jag aldrig bakat förr, de enda jag kan baka är kladdkaka. haha. Men resultatet på mina Chockolate chip cookies blev succé. :)
 
 Recept

4 ½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
150 gram margarin
½ dl rörsocker
3 ¼ dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 ägg
1 äggula
100 gram vitchoklad
100 gram ljuschoklad 
20 stycken smarties {godis}

Gör så här:

1. Smält smöret.

2. Blanda rörsocker, strösocker i en skål.

3. Sedan blandar du i vaniljsockret, ägget och äggulan och vispar ihop så smeten blir slät.

4. Blanda sedan i mjöl, bakpulvet och saltet, rör ihop till en deg.

5. Hacka chokladen { eller vad du nu vill ha i, går även med nötter}

6. gör sedan bollar av degen, du kan själv bestämma storlek, jag rekomenderar mellan. & lägg dem på bakplåtspapper på en plåt. Sedan plattar du till bollarna ordentligt.

7. Grädda i mitten av ugnen i 170grader i ca 15 min. & låt dem sedan svalna.

 

Lätt som en plätt !

 



Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i mytaste.nu så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.mytaste.nu/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Mytaste.nu



URL: http://www.mytaste.nu






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?